Творчість Юрія Луцкевича (1934–2001) в контексті українського малярства другої половини ХХ століття
DOI:
https://doi.org/10.31500/2309-8155.18.2018.152387Ключові слова:
живопис, радянське мистецтво, необароко, культурний контекстАнотація
Проаналізована творчість київського живописця Юрія Луцкевича — одне з яскравих та показових явищ українського малярства, котра прокреслила його розвиток з 1960-х років та віддзеркалила важливі тенденції художньої свідомості епохи. Зокрема — кризу соцреалістичної доктрини, що гостро позначилася з періоду відлиги, звернення до широкого кола мистецьких традицій, а разом з тим — і зміни у художньому житті, формування шару так званого «дозволеного мистецтва», що відбило як загальну еволюцію культурної політики післярадянських десятиліть, так і переорієнтацію творчої свідомості, звернення до позарадянського художнього досвіду.
Посилання
Arslanov V. Mif o smerti iskusstva: esteticheskie idei Franktfurtskoy shkolyi ot Benyamina do «novyih levyih» [Arslanov V. The myth of the death of art: the aesthetic ideas of the Frankfurt School from Benjamin to the «new left»]. M.: Iskusstvo, 1983. S. 187.
Barg M. Epohi i idei. Stanovlenie istorizma [Barg M. Epochs and ideas. The formation of historicism]. M.: Myisl, 1987. S. 96.
Braginskiy M. Roman s zastoem. 70-e [Braginsky M. Roman with stagnation. 70th] // Iskusstvo kino [Art of Cinema]. M., 1999. № 8. S. 92–98.
Voronov N. Stil detskih grez [Voronov N. Style of children’s dreams] // Dekorativnoe iskusstvo [Decorative art]. M., 1991. № 1. S. 24–26.
Sklyarenko G., Levich A. Voprosyi bez otvetov [Sklyarenko G., Levich A. Unanswered questions]. K.: Vidavnitstvo Natsionalnoyi spilki pismennikiv Ukrayini «Neopalima kipina». 2005. S. 61.
Groys B. Kommentarii k iskusstvu [Groys B. Comments on art]. M.: Hudozhestvennyiy zhurnal, 2003. S. 76.
Degot E., Levashov V. Razreshennoe iskusstvo [Degoth E., Levashov V. Permitted Art] // Iskusstvo [Art]. M., 1990. № 1. S. 58.
Dmitrieva N. A. Karnaval verey [Dmitrieva N. А. Carnival of faith] // Sovremennoe zapadnoe iskusstvo. XX vek. Problemyi i tendentsii [Modern Western art. Twentieth century. Problems and trends]. M.: Nauka, 1982. S. 234.
Korner V. F. O karnavalizatsii kak genezise «dvoynogo soznaniya» [Korner V.F. On carnivalization as the genesis of «double consciousness»] // Voprosyi filosofii [Philosophy issues]. M., 1991. № 1. S. 169.
Lobanovskyj B. Ukrayinskyj zhyvopys v labetax perebudov [Lobanovsky B. Ukrainian painting in the labs of perestroika] // Realizm ta socialistychnyj realizm v ukrayinskomu zhyvopysu radyanskogo chasu: Istoriya. Kolekciya. Eksperyment [Realism and socialist realism in the Ukrainian painting of the Soviet era: History. Collection. Experiment] / Avt. proektu Yu. Manijchuk [The author of the project Yu. Manijchuk]. K.: Poligrafiya, 1998. S. 71.
Luczkevych Yurij. Grafichna spadshhyna: Katalog [Lutskevich Yuri. Graphic Heritage. Catalog]. Avt. vst. statti A. Revenko. K.: VX [studio]. 2008. 56 s.
Makarov A. Majster ukrayinskogo neobaroko [Makarov A. Master of the Ukrainian Navarro] // Yurij Luczkevych. Zhyvopys: Buklet [Yury Lutskevich. Painting: Booklet]. K.: Tryumf, 2001. 10 s.
Makarov A. Svitlo ukrayinskogo baroko [Makarov A. The Light of the Ukrainian Baroque]. K.: Mystecztvo, 1994. S. 62–64.
Petrova O. Yuriy Lutskevich [Petrova O. Yury Lutskevich] // Sovetskaya zhivopis: sb. st. [ Soviet Painting: Digest of articles]. Vyp. 7. M.: Sovetskiy hudozhnik, 1986. S. 69–76.
Sklyarenko G. Zhyvopys Yuriya Luczkevycha: mystecztvo buty shhaslyvym [Sklyarenko G. Painting by Yuriy Lutskevich: The Art of Being Happy] // Majster ukrayinskogo neobaroko Yurij Luczkevych. 1934–2001: Albom [Master of Ukrainian Navarro Yuriy Lutskevich. 1934–2001: Album]. K.: TOV «Emirat», 2004. S. 5–6.
Shreyder Yu. Dvoystvennost shestidesyatyih [Schrader Y. The Sixties Duality] // Novyiy mir [New World]. M., 1992. № 5. S. 243.