Програми «Мережа» і Docu Art в рамках Міжнародного кінофестивалю про права людини Docudays UA

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31500/2309-8155.19.2019.185998

Ключові слова:

кінофестиваль Docudays UA, документальне кіно, суспільні виклики, мережа, онлайн вимір, мистецтво

Анотація

Розглянуто документальні фільми, представлені на кінофестивалі у Docudays UA, який проходив 22–30 березня 2019 року в програмах «Мережа» і «Арт» та інших фільмів, присвячених мистецтву і проблематиці новітніх технологій, що досліджували тему суспільних викликів, пов’язаних з комунікацією в епоху алгоритмічного суспільства і з правами людини, контролем та інформаційною безпекою в умовах онлайнвиміру, задля залучення їх до національного культурологічного дискурсу як привід до роздумів і дискусій.

Відзначено, що фільми програми «DOCU/ART»: «Прогулянка по воді», «Окупований кінотеатр» і «Дар» продемонстрували різні моделі взаємозв’язку мистецтва і суспільства в контексті товарно-грошових відносин. Визначено фільм «Прогулянка по воді» Андрея Паунова як приклад мистецтва художника-деміурга індустріальних масшабів, де капіталістичні відносини проявлені у всій своїй величі. «Окупований кінотеатр» Сєнки Домановіч говорить про безуспішну боротьбу митців в нових капіталістичних умовах за територію свободи і творчості, а фільм «Дар» Робін МакКенни апелює до території мистецтва взаємодії — феномену мистецтва як дару, який не можна виміряти чи порахувати, купити чи продати. Фільм досліджує паралелі між роботою художників та економікою дару.

Визначено також перспективу для кінофестивалю Docudays UA бути об’єктом і подальших розвідок та дослідженнь його програм, стратегій і смислів, які він транслює Україні і світу.

Біографія автора

Оксана Чепелик, Інститут проблем сучасного мистецтва НАМ України

кандидат архітектури, провідний науковий співробітник

Посилання

Forostyna O. Kryk // Krytyka, Rik XIX, chyslo 3–4 (209–210). S. 32–39.

Pomerantsev P. and W., M. The Menace of Unreality: How the Kremlin Weaponizes Information, Culture and Money. The Institute of Modern Russia, 2014. URL: https://imrussia.org/media/pdf/Research/Michael_Weiss_and_Peter_Pomerantsev__The_Menace_of_Unreality.pdf

Zabuzhko O. Sogodni ne potribno bombyty mista, dosyt rozbombyty mizky». Apostrof, 18 kvitnya 2017. URL: https://apostrophe.ua/ua/article/society/culture/2017-04-18/oksana-zabujko-segodnya-ne-nujno-bombit-goroda-dostatochno-razbombit-mozgi/11737

Pres-reliz DOCUDAYS UA (28 bereznya 2019 roku) Peremozhci DOCUDAYS UA-2019. URL: http://docudays.ua/storage/2019/tenders/press_winners_docudays_ua_2019_ukr.pdf

Bryanceva D. (14.06.2010). Spryatannыj myr velykogo upakovshhyka Krysto. Deutsche Welle. URL: https://www.dw.com/ru/spryatannыj-myr-velykogo-upakovshhyka-krysto/a-5683462

Mantegna G. (1991). Christo and Jeanne-Claude. Interview. Journal of Contemporary Art. URL: http://www.jca-online.com/christo.html

Bobrova A. (19 bereznya 2019). Aktyvizm i vygorannya: dosvid ukrayinskyx iniciatyv i okupaciya kinoteatru «Zvyezda» u Belgradi. URL: https://mistosite.org.ua/uk/articles/aktyvizm-i-vyhorannia-dosvid-ukrainskykh-initsiatyv-i-okupatsiia-kinoteatru-zviezda-u-belhradi

Uajt Dzh. M. Yndejczы Severnoj Ameryky. Bыt, relygyya, kultura / Per. s angl. M.: Centrpolygraf, 2006. S. 46, 151, 152.

Babenko N. Potaёnnыj potlach // Vokrug sveta. 1993. # 7. S. 60–64.

Kan S. (1993). Symbolic Immortality: The Tlingit potlatch of the nineteenth century. Washington, DC: Smithsonian Books. Smithsonian Series in Ethnographic Inquiry. 390 pages.

Xejzynga J. Homo ludens; V teny zavtrashnego dnya. Chelovek ygrayushhyj. Moskva: Progress, 1992. 464 s.

Hyde L. (2007). The Gift: Creativity and the Artist in the Modern World. Second Vintage Books Edition, New York. 432 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-05

Як цитувати

Чепелик, О. (2019). Програми «Мережа» і Docu Art в рамках Міжнародного кінофестивалю про права людини Docudays UA. Мистецтвознавство України, (19), 216–232. https://doi.org/10.31500/2309-8155.19.2019.185998

Номер

Розділ

Статті