Методологічний інструментарій розширення меж аналітики сценічного мистецтва: парадигмальність

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31500/2309-8155.19.2019.186015

Ключові слова:

сценічне мистецтво, методологічне розширення смислових меж аналітики, міждисциплінарність, парадигмальність

Анотація

З’ясовано, що звичні науково-дослідні стратегії осмислення сценічного мистецтва — театрознавча й мистецтвознавча — виявляють деяку методологічну обмеженість, в той час як міждисциплінарно орієнтована культурологічна стратегія може реалізувати ефективну методологічну систему координат — парадигмальну. Звернення до парадигмального трактування сценічного мистецтва у світлі певного культурного поля, іншими словами, в рамках культурної парадигми, по суті, дозволяє подивитися на формо-змістовну художність мистецтва сцени в принципово визначальному історичному вимірі. Науковий конструкт — культурна парадигма — виступає цілісним поданням сценічного мистецтва, що спирається на культурні підстави та предметно експлікована в проникних зв’язках художньо-історичного контексту.

Біографія автора

Світлана Шумакова, Харківська державна академія культури

кандидат мистецтвознавства, старший викладач

Посилання

Boyadzhiev G. N. Teatr // Istoriya evropeyskogo iskusstvoznaniya. Ot antichnosti do kontsa XVIII veka. Moscow,1963. S. 28.

Vozgrintseva K. I. Teatralnoe prostranstvo: kulturologicheskiy aspekt. Izvestiya Uralskogo gos. un-ta. Ural. 2005. # 35. S. 57‒63.

Gutkina I. M. Kulturnoe prostranstvo: problemyi i perspektivyi izucheniya. Filosofiya i sovremennost. Saratov, 2003. S. 79–87.

Orlova E. V. K voprosu o kulturologicheskom analize teatralnogo prostranstva. Vestnik Orenburg. gos. un-ta. Orenburg. 2008. # 6 (88). S. 10‒16.

Svirida I. I. Prostranstvo i kultura: aspektyi izucheniya. Slavyanovedenie. Moskva. 2003. # 4. S. 19‒21.

Tazetdinova P. P. Teatralnost v kontekste nauchnyih predstavleniy: monografiya. nauch. red. G. P. Menchikov. Kazan, 2011. 300 s.

Flier A. Ya. Evolyutsiya kulturyi kak sotsialno-regulyativnoy sistemyi (nachalo) Vestnik Chelyab. gos. akad. kulturyi i iskusstv. Chelyabinsk, 2014. # 4 (40). S. 33‒39.

Flier A. Ya. Evolyutsiya kulturyi kak sotsialno-regulyativnoy sistemyi (okonchanie) / Vestnik Chelyab. gos. akad. kulturyi i iskusstv. Chelyabinsk, 2015. # 1 (41). S. 47‒54.

Danna K. The Study of Culture and Cognition // Sociological Forum. 2014. Т. 29. # 4. S. 1001‒1006.

Yakovleva T. A. The Transition State of Culture: Problems of a Scientific Reflexion // Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences 3 (2009). S. 384‒390.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-05

Як цитувати

Шумакова, С. (2019). Методологічний інструментарій розширення меж аналітики сценічного мистецтва: парадигмальність. Мистецтвознавство України, (19), 274–279. https://doi.org/10.31500/2309-8155.19.2019.186015

Номер

Розділ

Статті