Визначення поняття «художньої образності» та кола її понятійного апарату в сучасному образотворчому мистецтві

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31500/2309-8155.20.2020.220921

Анотація

Сучасна культура діалогує із суспільством за допомогою художніх образів, що формують загальне поле масової культури. Митці використовують художні засоби, що створюють широкі зовнішні зв’язки, сукупність яких формує особливе середовище — «художній контекст», що стає основою візуальної комунікації. Художній та візуальний образи мають в собі як спільне, так і відмінне: візуальний образ, по суті, є складовою художнього образу і відрізняється від нього певною об’єктивністю та узагальненістю. Сучасні митці нерідко працюють на межі між візуальністю та художнім образом, наповнюючи свої твори різними соціальними та естетичними функціями. Утім, для розуміння художніх образів частіше за все глядач має бути інформаційно та культурно підготовлений, а візуальні образи легко сприймаються широким загалом без такої підготовки.

Біографія автора

Тетяна Міронова, Київської міської галереї мистецтв «Лавра»

кандидат мистецтвознавства,
директор

Посилання

Benyamin V. Proizvedenie iskusstva v epohu ego tehnicheskoy vosproizvodimosti. M., Medium, 1996. S. 66–91.

Vlasov V. Vizualnoe myishlenie, vizualnyie iskusstva // Bolshoy entsiklopedicheskiy slovar izobrazitelnogo iskusstva: v 8 t. SPb.: LITA, 2000. T. 1. S. 196–197.

Goncharenko A. Transformaciyi rozvy`tku ukrayins`koyi skul`ptury` (v konteksti kul`turnomy`stecz`ky`x procesiv 1990-x — 2000-x rr.) // Dy`s. … kand. my`st. 26.00.01. Teoriya ta istoriya kul`tury`. Ivano-Frankivs`k, 2015.

Daniel S. Iskusstvo videt. SPb., 2006., s. 150.

Kulikova V. My`stecztvo u nichnomu klubi: bachennya Yegora ta My`ky`ty` Zigury` https://artslooker.com/mistectvo-u-nichnomu-klubi-bachennya-iegora-ta-mikiti-ziguri/

Lotman Yu. Ob iskusstve: Struktura hudozhestvennogo teksta. Semiotika kino i problemyi kinoestetiki: Stati. Zametki. Vyistupleniya (1962–1993). SPb., 1998. s. 207.

Malkovskaya I. Vizualnaya kultura: problemyi samoidentichnosti // Gumanitarnyie nauki: teoriya i metodologiya. 2008. # 4., s. 46.

Prokopenko M. Xudozhny`k Roman Minin: «U kozhnogo ye svij plan vtechi» http://www.golos.com.ua/ar ticle/50719.

Serikova T. Transformatsiya ponyatiy «vizualnyiy» i «hudozhestvennyiy» obrazyi v sovremennoy kulture // Izvestiya Altayskogo gosudarstvennogo universiteta, 2010. S. 152–155.

Sy`dorenko V. Geroj, Ob'yekt, Fantom Viktora Sy`dorenka: Leksy`kon. Ky`yiv: ArtHuss, 2019. 240 c. S. 39.

Rendell J. Art and Architecture: a Place Between. New York: I. B. Tauris& Co. Ltd., 2006.

Rendell J., Rugoff R. Dillon, Brian. Psycho Buildings, London, Hayward Publishing, 2008. R. 11.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-19

Як цитувати

Міронова, Т. (2020). Визначення поняття «художньої образності» та кола її понятійного апарату в сучасному образотворчому мистецтві. Мистецтвознавство України, (20), 39–44. https://doi.org/10.31500/2309-8155.20.2020.220921

Номер

Розділ

Статті