Українське мистецтво кінця 1950 — початку 1980-х років: еволюція офіційного художнього простору

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31500/2309-8155.21.2021.254677

Ключові слова:

радянське мистецтво, художній розвиток, соціо-культурний контекст

Анотація

У статті аналізується розвиток українського мистецтва пізньорадянських десятиліть (з відлиги до перебудови), де на тлі поступового розмивання кордонів соціалістичного реалізму відбувалися зміни у офіційному мистецтві, простір якого збагачувався формально-пластичними прийомами, стилістиками, традиціями, даючи грунт для появи самобутніх художніх явищ.

Біографія автора

Галина Скляренко, Інститут проблем сучасного мистецтва НАМ України

кандидат мистецтвознавства, старший науковий співробітник

Посилання

ARTemihranty. Žyvopys. Hrafika. Fotohrafija. Skulʹptura. Proekt Muzeju sučasnoho obrazotvorčoho mystectva Ukrajiny ( MSOMU). Kataloh. K., 2008. 250 s.

Bazyljev S. Pro čas, pro druziv, pro hiper. Fine Art. 2008. #4. S. 12-15.

Degot Ye., Levashov. V. Razreshennoe iskusstvo. Iskusstvo. Moskva, 1990. №1. S. 58-61.

Gembrel D. Nekotoraya polza ot politiki: sovetskoe iskusstvo na Zapade. Tvorchestvo. Moskva, 1992. №2. S. 48.

Groys B. Kommentarii k iskusstvu. -Moskva: Khudozhestvennyy zhurnal, 2003. 344 s.

Groys B. Rossiya i proekt moderna. Khudozhestvennyy zhurnal. Moskva, 2002. № 3 (1). S. 29- 45.

Horynʹ B. Opanas Zalyvaxa. Vybir šljaxu. K. : UPR, 1995. 40 s.

Iskusstvo ukrainskikh shestidesyatnikov. K. :Osnovi, 384s.

Istorija Ukrajinsʹkoho mystectva: u 5-ty t. t. NAN Ukrajiny. IMFE im. M. T. Rylʹsʹkoho. K., 2007. T. 5. 1048 s. — C. 414

Kamenskiy A. Dokumentalnyy romantizm. Tvorchestvo. Moskva. 1982. №10. S. 18-22.

Kurdyukova D. Igra v realizm. Iskusstvo. Moskva. 2010. №2-3. S. 90-94

Lamakh V. Knigi skhem. V dvukh tomakh. K. : Art Kniga, 2015. Kn. 1 -456s., Kn. 2 –368s.

Levashov V. Vystavka molodykh khudozhnikov. Iskusstvo. Moskva. 1989. №3. S. 10-12.

Lobanovskiy B. Lobanovskiy B. B. Kievskiy anakhorety. Vizantiyskiy angel. 1997. №3. S. 31-40; Lobanovsʹkyj B. Realyzm ta socialistyčnyj realizm v ukrajinsʹkomu žyvopysu radjansʹkoho času: Istorija. Kolekcija. Eksperyment. - K:Polihrafknyha, 1998. 320 s

Lobanovskiy B. B. Problemy, materialy i siluety masterov ukrainskogo iskusstva. Rukopis. SKh Ukrainy. K., 1990. 220 s

Loza A. Po volnam moey pamyati. Zapiski khudozhnika. O: « Porty Ukrainy». -2004. 96 s.

Morozov A. Pokolenie molodykh. Zhivopis sovetskikh khudozhnikov 1960-1980 gg. Moskva: Sovetskiy khudozhnik, 1989. 252 s.

Nova Vika, Katoša Bohdan. «Na šabljax sydity žorstko… » Vitčyzna. 1991. # 1. S. 201-208.

Petrova O. Mystectvoznavči refleksiji: istorija, teorija ta krytyka obrazotvorčoho mystectva 70-x r. XX-poč. XXI st. K. : vydavnyčyj dim KM Akademija, 2004. 400 s., Perova O. Tretje Oko. Mystecʹki studiji. K. : Feniks, 2015. 480 s.

Petrovskaya Ye. Bezymyannye soobshchestva. Moskva: Falanster, 2012. 384 s.

Proekt položennja sekciji obrazotvorčoho mystectva KTM. CDAMLM. — F. 1165, op. 1, spr. 120. S. 1–2

Skljarenko Halyna. Ukrajinsʹki xudožnyky: z vidlyhy do nezaležnosti. U 2-x knyhax. K. : Huss, 2020. Kn. 1-296s., Kn. 2- 304

Smyrna L. Stolittja nonkonformizmu v ukrajinsʹkomu vizualʹnomu mystectvi. K:Vydavnyctvo «Feniks», 2017. 480 s.

Soyuz Khudozhnikov Odessy. Sost. A. N. Dmitrenko. Stryy, Lvovsk. obl. : Ukrpol, 2013. 572 s.

Vremya i vechnost Aleksandra Aksinina. V 2-kh tomakh. K. : Antіkvar, 2017. Kn. 1- 432s. Kn. 2- 432 s.

Yablonskaya Tatyana. Dnevniki, vospominaniya, razmyshleniya. K. : Rodovіd, 2010. 568 s.

Yakushenko O. Sovetskaya arkhitektura i Zapad: otkrytie i assimilyatsiya zapadnogo opyta v sovetskoy arkhitekture kontsa 1950-kh — 1960-kh godov. Laboratorium. Moskva. 2016. №8(2). S. 76–99.

Yurchak A. Eto bylo navsegda, poka ne konchilos. Poslednee sovetskoe pokolenie. Moskva: Novoe literaturnoe obozrenie, 2014. 667 s

Zhizhek S. Vozvyshennyy obekt ideologii. Moskva: Khudozhestvennyy zhurnal, 1999. 234 s.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-29

Як цитувати

Скляренко, Г. (2021). Українське мистецтво кінця 1950 — початку 1980-х років: еволюція офіційного художнього простору. Мистецтвознавство України, (21), 85–94. https://doi.org/10.31500/2309-8155.21.2021.254677

Номер

Розділ

Статті