Празька Quadrennial of Performance Design and Space 2023: актуальність ідей, цілі, завдання

Автор(и)

  • Олена Ковальчук Інститут проблем сучасного мистецтва Національної академії мистецтв України, Україна https://orcid.org/0000-0002-0170-0821

DOI:

https://doi.org/10.31500/2309-8155.23.2023.294848

Ключові слова:

PQ–2023, сучасна українська сценографія, мистецтво України та війна, сценограф Богдан Поліщук

Анотація

У статті розглядаються основні цілі та завдання Prague Quadrennial of Performance Design and Space 2023 (PQ-2023), досліджуються її сценографічні та перформативні практики в контексті новітніх культурних програм. Авторка аналізує прагнення сучасних театральних художників, архітекторів, мультимедійних митців та дизайнерів просторового контенту реалізувати свої ідеї в кураторських проєктах. Визначено художні характеристики найцікавіших проєктів з Португалії, Каталонії, Кіпру, Словаччини, Румунії, Норвегії тощо — проєктів, автори яких виступають не лише виразниками театральних ідей, а й торкаються широкого кола питань, актуальних для сьогодення. Визначено цільові та концептуальні характеристики пластичної формули українського павільйону «Сад живих речей» (куратор і сценограф Богдан Поліщук). Проаналізовано патерни та обґрунтовано закономірності успішних інсталяцій українських художників у просторі «Саду»: «Намітка» Людмили Нагорної, «Човен» Сергія Ридванецького та Наталії Ридванецької, «Читання ландшафту» Інесси Кульчицької, «Терези війни» Олега Татаринова, «Мрія Марії» Марії Погребняк, «Коріння. Мережа зв’язків» Юлії Зауличної, «Пий. Автор не несе відповідальності. Як і росія» Олесі Головач, «Театр спогадів» Олени Поліщук. У статті розглянуто прояви авторських позицій у критично важливі для України моменти історії. Підкреслено непересічну роль митців як продовжувачів найкращих концепцій національної сценографії, в еволюційних проєктах яких національне завжди поєднувалося з європейським

Біографія автора

Олена Ковальчук, Інститут проблем сучасного мистецтва Національної академії мистецтв України

Кандидат мистецтвознавства, доцент, провідний науковий співробітник відділу теорії та історії культури

Посилання

Kovalchuk, O. (2023, September 24) Sad zhyvykh rechei [Garden of Living Things]. Halereia stsenohrafii: ofitsiinyi sait hromadskoi orhanizatsii. Retrieved from https://web.archive.org/web/20230924095550/https://www.scenography-gallery.com/garden-ofliving-things/ [in Ukrainian].

Prazke kvadryienale dyzainu 2023: Ukrainskyi natsionalnyi pavilion «Sad zhyvykh rechei» [Prague Quadrennial of Performance Design and Space 2023: Ukrainian National Pavilion Garden of Living Things]. (2023, May 31). Halereia stsenohrafii: ofitsiinyi sait hromadskoi orhanizatsii. Retrieved from https://web.archive.org/web/20230924095637/https://www.scenographygallery.com/pq-2023/ [in Ukrainian].

Aleksandrovych-Dochevskyi, A. & Kovalchuk, O. (2019). Stsenohrafiia. Poshuky vlasnoi estetyky. 1920–2020 [Stage Design. In Search for One’s Own Aesthetics. 1920–2020]. Kyiv: VD Antykvar [in Ukrainian].

Cherkaski myttsi predstavyly Ukrainu na festyvali u Prazi [Cherkasy Artists Represent Ukraine at Festival in Prague]. (2023, June 18). Nova Doba. Retrieved from https://novadoba.com.ua/406853-cherkaski-myttsi-predstavyly-ukrayinu-na-festyvali-u-prazi.html [in Ukrainian].

Rafa, M. & Llorà, P. M. (2023). Catalonia/Crop. Prague Quadrennial of Performance Design and Space. 15th edition, 8–18 June 2023. Retrieved from https://pq.cz/pq-2023-info/projects2023/exhibition-of-countries-and-regions/catalonia-crop/

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-28

Як цитувати

Ковальчук, О. (2023). Празька Quadrennial of Performance Design and Space 2023: актуальність ідей, цілі, завдання. Мистецтвознавство України, (23), 43–60. https://doi.org/10.31500/2309-8155.23.2023.294848

Номер

Розділ

МИСТЕЦЬКА РЕЦЕПЦІЯ ВІЙНИ