Зачарування Йоганом Ґеорґом Пінзелем
DOI:
https://doi.org/10.31500/2309-8155.23.2023.294850Ключові слова:
Фуе Катаяма, Борис Возницький, колекція Олеського замку, Йоган Ґеорґ Пінзель, Підгорецький замок, театр Но, трагедія Фукушіми, кераміка «шіґаракі-які», духовний обов’язок «он»Анотація
В есеї йдеться про особливий інтерес представників японської інтелігенції до особистості та професійної діяльності видатного українського мистецтвознавця та музейника Бориса Григоровича Возницького. За часів радянської влади в умовах ідеологічних утисків та нищення духовної спадщини в Україні (релігійного мистецтва зокрема) Б. Возницький зберіг художні раритети України (Галичини), зокрема твори Йогана Ґеорґа Пінзеля. В статті простежено творчий контакт культурологині Фуе Катаяма з львівським маестро та її ініціативу щодо видання в Японії ілюстрованого альбому творів Й. Ґ. Пінзеля. Видання відбулося в трагічний для життя Японії рік, за умов ядерної катастрофи на АЕС Фукушіма-1. Показано значення обіцянки з боку Фуе вчасно видати альбом як прояву поняття «он» — духовного обов’язку.
Посилання
Bondar, A. I. (2007). Vse o Yaponii [All About Japan]. Kharkiv: Folіo [in Russian].
Skyrda, L. (2004). Charivna mushlia. Poetychni dzuikhitsu [The Magic Shell. Zuihitsu Poems]. Tokio [in Ukrainian].
Khudytskyi, V. (2011, August 12). Yak povernuty zhyttia u starovynnyi palats? Halytskyi Versal ochyma brytanskykh fakhivtsiv [How to Bring Life Back to an Old Palace? Halychyna’s Versailles Through the Eyes of British Experts]. Dzerkalo Tyzhnia. Retrieved from https://zn.ua/ukr/ART/yak_povernuti_zhittya_u_starovinniy_palats_galitskiy_versal_ochima_britanskih_spetsialistiv.html [in Ukrainian].