Візуальна демонстративність в кіномистецтві першої половини ХХ століття: зародження гламурного стилю

Автор(и)

  • Руслана Безугла Інститут проблем сучасного мистецтва Національної академії мистецтв України, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-1190-3646

DOI:

https://doi.org/10.31500/2309-8155.23.2023.294858

Ключові слова:

ґламурний стиль, сучасне мистецтво, візуальна демонстративність, кіномистецтво, Голівуд, кіномитці

Анотація

У статті представлена історія зародження ґламурного стилю, виявлено його характерні особливості та простежено зв’язок із візуальною демонстративністю. Мета статті — визначити роль кіномистецтва у розвитку та поширенні ґламурного стилю. З’ясовано, що на початку ХХ століття були сформовані всі передумови для зародження ґламурного стилю та з’ясовано, що в 1930–1940-х роках ґламурний стиль був остаточно сформований та проявився в різноманітних напрямах мистецтва, а зовнішність і візуальність набули більшого значення, ніж у попередні періоди. Підкреслено, що кіномистецтво, зокрема Голівуд, відіграли визначальну роль для розповсюдження та популяризації ґламурного стилю. Теоретико-методологічною базою дослідження став історико-хронологічний метод, який сприяв виявленню особливостей виникнення, формування та еволюції ґламурного стилю в часопросторі культури і мистецтва. Структурно-функціональний метод дозволив проаналізувати стилістичні закономірності й принципи формування сталю та ґламурного ідеалу.

Біографія автора

Руслана Безугла, Інститут проблем сучасного мистецтва Національної академії мистецтв України

Доктор мистецтвознавства, доцент, завідувач відділу теорії та історії культури

Посилання

Bezuhla, R. (2019a). Glamur u yevropejskij xudozhnij kulturi: istorychna dynamika ta formy [Glamour in European Artistic Culture: Historical Dynamics and Forms]. Doctoral dissertation. National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts, Kyiv [in Ukrainian].

Bezuhla, R. (2019b). Glamur: xudozhni cinnosti, istorychna dynamika ta formy [Glamour: Artistic Values, Historical Dynamics and Forms]. Kyiv: National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts [in Ukrainian].

Cendrars, B. (1989). Hollywood: La mecca del cinema [Hollywood: Mecca of the Movies]. Rome: Lucarini [in Italian].

Davis, R. (1993). The Glamour Factory: Inside Hollywood’s Big Studio System. Dallas: Southern Methodist University Press.

Dietrich, M. (1989). My Life. London: Pan.

Fox, P. (1995). Star Style: Hollywood Legends as Fashion Icons. Santa Monica: City Press.

Gundle, S. (2008). Glamour: A History. Oxford: Oxford University Press.

Hill, W. E. (1938, September 11). Glamour Boys. Los Angeles Times, G4.

Kiernan, T. (1990). Jane Fonda. London: Mayflower.

Mills, C. W. (1956). The Power Elite. New York: Oxford University Press.

Seidner, D. (Ed.). (1996). Lisa Fonssagrives: Three Decades of Fashion Photography. London: Thames & Hudson.

Swanson, G. (1981). Swanson on Swanson. London: Joseph.

Turim, M. (1983). Fashion Shapes: Film, the Fashion Industry and the Image Women. Socialist Review, 13(71), 79–96.

Wilson, E. (2003). Adorned in Dreams: Fashion and Modernity. New Brunswick, New Jersey: Rutgers University Press.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-28

Як цитувати

Безугла, Р. (2023). Візуальна демонстративність в кіномистецтві першої половини ХХ століття: зародження гламурного стилю. Мистецтвознавство України, (23), 81–91. https://doi.org/10.31500/2309-8155.23.2023.294858

Номер

Розділ

СУСПІЛЬНИЙ ВИМІР КУЛЬТУРИ