Становлення драматичного начала у Сонаті для віолончелі і фортепіано № 1 Івана Карабиця (1968)

Автор(и)

  • Володимир Дорожинський Національна музична академія України імені П. І. Чайковського, Україна https://orcid.org/0009-0009-9695-8267

DOI:

https://doi.org/10.31500/2309-8155.24.2024.318945

Ключові слова:

драматичне начало, драма, драматургія, сонатна форма, конфліктна концепція, темброва семантика

Анотація

Розглянуто становлення драматичного начала у Сонаті для віолончелі і фортепіано Івана Карабиця (1968). З’ясовано особливість проявів драматичного начала у жанрі сонати у другій половині ХХ століття. Виявлено зв’язок задуму твору з творчою аурою Бориса Лятошинського — вчителя Івана Федоровича. Розшифровано програмні підтексти музики, які лягли в основу розгортання концепції твору. Проаналізовано становлення основних образів твору та динаміку їх розвитку. З’ясовано сутність конфлікту музичної драматургії сонати. Прослідковано логіку розгортання музичних подій у творі. Акцентовано значимість тембрової семантики для становлення драматичного начала. Розглянуто жанрову, стильову, стилістичну специфіку музичного матеріалу

Біографія автора

Володимир Дорожинський, Національна музична академія України імені П. І. Чайковського

Аспірант кафедри оперного співу

Посилання

Bidzhakova, N. & Morhunova, T. (2015). Vid redaktoriv [From the Editors]. In Karabyts, I. Sonaty dlia violoncheli i fortepiano № 1, 2 (pp. 35–38). Kyiv: Muzychna Ukraina [in Ukrainian].

Drama. (2011). OnlyArt: Ukrainska poeziia ta literatura. Retrieved from https://onlyart.org.ua/dictionary-literary-terms/drama/ [in Ukrainian].

Yermakova, H. (1983). Ivan Karabyts. Kyiv: Muzychna Ukraina [in Ukrainian].

Karabyts, I. (2015). Spohady pro zaniattia z Borysom Mykolaiovychem Liatoshynskym [Memories of Classes With Borys Liatoshynsky]. Muzyka, 3–4, 78–79 [in Ukrainian].

Karabyts, I. (2015). Sonaty dlia violoncheli i fortepiano № 1, 2. Kyiv: Muzychna Ukraina [in Ukrainian].

Kyianovska, L. (2017). Sad pisen Ivana Karabytsia [The Garden of Songs by Ivan Karabyts]. Kyiv: Dukh i Litera [in Ukrainian].

Liatoshynsky B. (2015). Lyst do I. F. Karabytsia vid 20.12.1964 [Letter to Ivan Karabyts from 20.12.1964]. Muzyka, 3–5, 79 [in Ukrainian].

Silvestrov, V. (2004) Muzyka — eto penie mira o samom sebe… Sokrovennye razgovory i vzglyady so storony: besedy, stati, pisma [Music Is the Singing of the World About Itself... Intimate Conversations and Insights From the Outside World: Conversations, Articles, Letters]. Ed. by M. Nestieva. Kyiv [in Russian].

Sumarokova, O. (1999). Violonchelna tvorchist I. Karabytsia (v poshukakh interpretatsiinykh rishen) [Cello Works by I. Karabyts (In Search of Interpretive Solutions)]. Scientific Herald of Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine, 3, 143–153 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-11-26

Як цитувати

Дорожинський, В. (2024). Становлення драматичного начала у Сонаті для віолончелі і фортепіано № 1 Івана Карабиця (1968). Мистецтвознавство України, (24), 205–213. https://doi.org/10.31500/2309-8155.24.2024.318945

Номер

Розділ

Статті