Становлення драматичного начала у Сонаті для віолончелі і фортепіано № 1 Івана Карабиця (1968)
DOI:
https://doi.org/10.31500/2309-8155.24.2024.318945Ключові слова:
драматичне начало, драма, драматургія, сонатна форма, конфліктна концепція, темброва семантикаАнотація
Розглянуто становлення драматичного начала у Сонаті для віолончелі і фортепіано Івана Карабиця (1968). З’ясовано особливість проявів драматичного начала у жанрі сонати у другій половині ХХ століття. Виявлено зв’язок задуму твору з творчою аурою Бориса Лятошинського — вчителя Івана Федоровича. Розшифровано програмні підтексти музики, які лягли в основу розгортання концепції твору. Проаналізовано становлення основних образів твору та динаміку їх розвитку. З’ясовано сутність конфлікту музичної драматургії сонати. Прослідковано логіку розгортання музичних подій у творі. Акцентовано значимість тембрової семантики для становлення драматичного начала. Розглянуто жанрову, стильову, стилістичну специфіку музичного матеріалу
Посилання
Bidzhakova, N. & Morhunova, T. (2015). Vid redaktoriv [From the Editors]. In Karabyts, I. Sonaty dlia violoncheli i fortepiano № 1, 2 (pp. 35–38). Kyiv: Muzychna Ukraina [in Ukrainian].
Drama. (2011). OnlyArt: Ukrainska poeziia ta literatura. Retrieved from https://onlyart.org.ua/dictionary-literary-terms/drama/ [in Ukrainian].
Yermakova, H. (1983). Ivan Karabyts. Kyiv: Muzychna Ukraina [in Ukrainian].
Karabyts, I. (2015). Spohady pro zaniattia z Borysom Mykolaiovychem Liatoshynskym [Memories of Classes With Borys Liatoshynsky]. Muzyka, 3–4, 78–79 [in Ukrainian].
Karabyts, I. (2015). Sonaty dlia violoncheli i fortepiano № 1, 2. Kyiv: Muzychna Ukraina [in Ukrainian].
Kyianovska, L. (2017). Sad pisen Ivana Karabytsia [The Garden of Songs by Ivan Karabyts]. Kyiv: Dukh i Litera [in Ukrainian].
Liatoshynsky B. (2015). Lyst do I. F. Karabytsia vid 20.12.1964 [Letter to Ivan Karabyts from 20.12.1964]. Muzyka, 3–5, 79 [in Ukrainian].
Silvestrov, V. (2004) Muzyka — eto penie mira o samom sebe… Sokrovennye razgovory i vzglyady so storony: besedy, stati, pisma [Music Is the Singing of the World About Itself... Intimate Conversations and Insights From the Outside World: Conversations, Articles, Letters]. Ed. by M. Nestieva. Kyiv [in Russian].
Sumarokova, O. (1999). Violonchelna tvorchist I. Karabytsia (v poshukakh interpretatsiinykh rishen) [Cello Works by I. Karabyts (In Search of Interpretive Solutions)]. Scientific Herald of Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine, 3, 143–153 [in Ukrainian].